Protokoll fört vid sommarmötet 2010-07-02

Protokoll                                                                      Extra årsmöte (Sommarmöte)
2010-07-02
                                                                                       Plats: Bryggan

Närvarande: 36 medlemmar

1.Ordförande hälsade alla välkomna och öppnade mötet.

2.Mötet beslutade att mötet blivit behörigt utlyst.

3.Röstlängden fastställdes till 36 medlemmar.

4.Till ordförande för mötet valdes Sven Hämberg

5.Till sekreterare för mötet valdes Fredrik Gunnarsson

6.Dom nya stadgarna slogs igenom och gäller för Glommens Båtklubb från och med 2010-07-02

7.Mötet beslutade att insatsavgiften för sjöbodarna ska vara 4,500 kr. Styrelsen föreslog en höjning på årsavgiften från 250 kr till 500 kr. John Montan föreslog en mindre höjning till 300 kr. Efter att ordförande ställt dom 2 olika förslagen mot varandra så beslutade mötet på John Montans förslag, att höjningen ska bli till 300 kr / år.

8.Efter ett förslag på ordinarie årsmötet att Ragnar Hällstorp ska bli hedersmedlem i Glommens Båtklubb tog mötet beslut om att Ragnar från 2010-07-02 är hedersmedlem i Glommens Båtklubb.

9.Information från styrelsen:

1. Ordförande och Christer meddelade att idag har vi ca. 25 st båtplatser som står tomma och som inte använts på 3 år. Styrelsen får i uppdrag att meddela dessa medlemmar att deras båtplatser kommer att ställas till förfogande till nya medlemmar.

2. Nya koder beslutades till toaletterna.

3. Styrelsen redogjorde för Kräftfestivalen. Att ett avtal skrivits mellan Glommens Båtklubb och Glommens IF gällande parkeringen. Sven uppmanade medlemmar att ställa upp som parkeringsvaketer, samt att nattvakter behövs.

4. Klubbkläder finns att beställa hos Kerstin på Glommens Reklambroderi.

5. Arbetsdagar till hösten är 16 och 23 oktober.

6. Pirbygget är planerat att påbörjas 15 oktober.

10 Ordförande tackade för visat intresse och avslutade mötet och bjöd in till sedvanlig grillkväll.

Vid Protokollet                                                                                          Justeras
Sekr. för mötet                                                                                          Ordförande
Fredrik Gunnarsson                                                                                 Sven Hämberg